Аналітична довідка
Аналітична довідка
щодо вивчення та аналізу ризиків виникнення різних форм насильства серед
дітей та над дітьми за результатами анкетування учнів 9-х класів
НВК: ЗШ І-ІІІ ст.- гімназії №1 м.Хмільника у жовтні 2014р.
Кількість опитаних - 41.
Дев’ятикласники до основних ризиків виникнення насильства серед учнівської молоді віднесли вплив компаній (29%), конфліктні ситуації (46%,) вплив шкідливих звичок, ЗМІ (17%), непорозуміння в сім’ї (7%). Зазвичай в конфліктній ситуації 49% дітей шукають співчуття і взаєморозуміння, 46% - усамітнюється, щоб не «зірвати зло» на оточуючих, 2 учнів (5%) – шукають «цапа відбувайла», щоб на кому-небудь відігратися.
Під час конфліктної ситуації 36% учнів класу кричать у відповідь, коли на них кричать і 49% учнів ніколи нікому не бажають поганого. Троє учнів (7%) зізнається, що часто його знайомі спонукають його до бійки, троє – «сваряться тільки від злості», троє - здатні ударити людину, у семи учнів (17%) виникає почуття, що вони виявилися сторонніми, непотрібними, двом учням (5%) – подобається порушувати встановлені правила, трьом учням (7%) - здається, що здатні вдарити людину, одного учня (2%): «Навчання мене обтяжує, якби мене не примушували, я б взагалі не навчався».
78% учнів кажуть, що у їх сім’ях їх люблять, 5% - «занадто контролюють» і 2% (1 учень) зізнається, що батьки до нього жорстоко відносяться, 7% - радяться, 7% учнів – «мене батьки не розуміють та іноді здаються мені чужими».
Двоє учнів (5%) зізнається, що у родині до нього часто застосовують фізичні методи «виховання», 15 учнів (37%) – «іноді до них застосовують фізичні методи «виховання», 24 учні (58%) зізнаються, що фізичні методи до них зовсім не застосовують у їх сім’ях.
11% учнів класу почуваються у школі спокійно та впевнено, 22% відчувають лють і ненависть, ще 22% - сум і байдужість і 29% (12 учнів) – радість.
32% учнів класу помічали у навчальному закладі прояви фізичного насилля, 39% - прояви психологічного насилля, 34% - прояви вербального насилля.
51% учнів класу вирішують конфліктні ситуації за допомогою бесід, 15% - прибігають до бійок,7% - шукають примирення у вчителя, психолога, а 27% вдаються до сварок і образ.
17% дітей причинною насилля, яке виникає у навчальному закладі серед дітей, є відсутність навичок спілкування, 7% - причиною називають соціальний статус, ще 20% - непорозуміння, 2% - невміння керувати емоціями.
Рекомендації:
- Класним керівникам 9-х класів, Цюрпіті С.І. і Мазур С.П. запланувати виховні години на теми покращення навичок спілкування. Наприклад: «Школа людських стосунків», «Граматика спілкування», «Бар’єри спілкування у повсякденному житті»…
- Класним керівникам у процесі взаємодії з класом постійно звертати увагу на настрій, почуття дітей, прояви насильства та стиль поведінки у конфліктних ситуаціях. Відповідно реагувати на певні проблемні сигнали: розмовляти наодинці з учнем про успішність, поведінку та взаємостосунки з іншими дітьми, намагатися впливати на дитину проханнями, формувати високий рівень домагань, обговорювати складні ситуації, разом шукати вихід із конфліктів, хвалити словом, усмішкою, ласкою… за помітні спроби продуктивного спілкування.
- Цюрпіті С.І. і Мазур С.П. на батьківських зборах звернути увагу батьків на культуру спілкування у сім’ї, щоб керувалися у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання – особистий приклад.
- Класним керівникам рекомендувати окремим учням консультації у психолога школи з особистих питань і у ситуаціях вирішення конфліктів.
- Психологу школи запланувати години спілкування з учнями, під час яких формувати навички групової взаємодії, «Як спілкуватися продуктивно», «Спілкуватися – це здорово!», «Шляхи вирішення конфліктних ситуацій»…
- Практичному психологу школи включити до графіку індивідуальних консультацій учнів, які мають проблеми у спілкуванні.
- Заохочуйте підлітка до навчання, до участі у культурних заходах, спортивних секціях.