A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Ліцей №1 м. Хмільника
місто Хмільник, Вінницька область

Аналітична довідка

Дата: 31.05.2020 22:27
Кількість переглядів: 1083

Аналітична довідка
щодо вивчення та аналізу ризиків виникнення різних форм насильства серед
дітей та над дітьми за результатами анкетування учнів 9-х класів
НВК: ЗШ І-ІІІ ст.- гімназії №1 м.Хмільника у жовтні 2014р.


Кількість опитаних - 41.

Дев’ятикласники до основних ризиків виникнення насильства серед учнівської молоді віднесли вплив компаній (29%), конфліктні ситуації (46%,) вплив шкідливих звичок, ЗМІ (17%), непорозуміння в сім’ї (7%). Зазвичай в конфліктній ситуації 49% дітей шукають співчуття і взаєморозуміння, 46% - усамітнюється, щоб не «зірвати зло» на оточуючих, 2 учнів (5%) – шукають «цапа відбувайла», щоб на кому-небудь відігратися.

Під час конфліктної ситуації 36% учнів класу кричать у відповідь, коли на них кричать і 49% учнів ніколи нікому не бажають поганого. Троє учнів (7%) зізнається, що часто його знайомі спонукають його до бійки, троє – «сваряться тільки від злості», троє - здатні ударити людину, у семи учнів (17%) виникає почуття, що вони виявилися сторонніми, непотрібними, двом учням (5%) – подобається порушувати встановлені правила, трьом учням (7%) - здається, що здатні вдарити людину, одного учня (2%): «Навчання мене обтяжує, якби мене не примушували, я б взагалі не навчався».

78% учнів кажуть, що у їх сім’ях їх люблять, 5% - «занадто контролюють» і 2% (1 учень) зізнається, що батьки до нього жорстоко відносяться, 7% - радяться, 7% учнів – «мене батьки не розуміють та іноді здаються мені чужими».

Двоє учнів (5%) зізнається, що у родині до нього часто застосовують фізичні методи «виховання», 15 учнів (37%) – «іноді до них застосовують фізичні методи «виховання», 24 учні (58%) зізнаються, що фізичні методи до них зовсім не застосовують у їх сім’ях.

11% учнів класу почуваються у школі спокійно та впевнено, 22% відчувають лють і ненависть, ще 22% - сум і байдужість і 29% (12 учнів) – радість.

32% учнів класу помічали у навчальному закладі прояви фізичного насилля, 39% - прояви психологічного насилля, 34% - прояви вербального насилля.

51% учнів класу вирішують конфліктні ситуації за допомогою бесід, 15% - прибігають до бійок,7% - шукають примирення у вчителя, психолога, а 27% вдаються до сварок і образ.

17% дітей причинною насилля, яке виникає у навчальному закладі серед дітей, є відсутність навичок спілкування, 7% - причиною називають соціальний статус, ще 20% - непорозуміння, 2% - невміння керувати емоціями.

 

Рекомендації:

  1. Класним керівникам 9-х класів, Цюрпіті С.І. і Мазур С.П. запланувати виховні години на теми покращення навичок спілкування. Наприклад: «Школа людських стосунків», «Граматика спілкування», «Бар’єри спілкування у повсякденному житті»…
  2. Класним керівникам у процесі взаємодії з класом постійно звертати увагу на настрій, почуття дітей, прояви насильства та стиль поведінки у конфліктних ситуаціях. Відповідно реагувати на певні проблемні сигнали: розмовляти наодинці з учнем про успішність, поведінку та взаємостосунки з іншими дітьми, намагатися впливати на дитину проханнями, формувати високий рівень домагань, обговорювати складні ситуації, разом шукати вихід із конфліктів, хвалити словом, усмішкою, ласкою… за помітні спроби продуктивного спілкування.
  3. Цюрпіті С.І. і Мазур С.П. на батьківських зборах звернути увагу батьків на культуру спілкування у сім’ї, щоб керувалися у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання – особистий приклад.
  4. Класним керівникам рекомендувати окремим учням консультації у психолога школи з особистих питань і у ситуаціях вирішення конфліктів.
  5. Психологу школи запланувати години спілкування з учнями, під час яких формувати навички групової взаємодії, «Як спілкуватися продуктивно», «Спілкуватися – це здорово!», «Шляхи вирішення конфліктних ситуацій»…
  6. Практичному психологу школи включити до графіку індивідуальних консультацій учнів, які мають проблеми у спілкуванні.
  7. Заохочуйте підлітка до навчання, до участі у культурних заходах, спортивних секціях.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора